המדריך המלא לאוכל רחוב בקולקטה

פאני פורי, מאכל רחוב ידוע בקולקטה
פאני פורי, מאכל רחוב ידוע בקולקטה

אחד מהסודות הרבים שהעיר קולקטה אוצרת בחובה היא סצנת אוכל הרחוב המרתקת שלה.

קולקטה ידועה באוכל הרחוב שלה, שזמין בכל מקום. מעגלות מוכרים ועד דוכנים בצד הדרך, לא חסרות אפשרויות למי שמחפש ליהנות מארוחה מהירה.

אמנם ניתן ליהנות גם מסצנת מסעדות ברמה הגבוהה ביותר בקולקטה, אבל גם סצנת אוכל הרחוב מרשימה למדי. ניתן למצוא בה מגוון רחב של מנות, מקארי לוהט ועד לקינוחים מתוקים.

בין אם אתם מחפשים ארוחה דשנה או חטיף קל, לאוכל הרחוב של קולקטה יש מה להציע לכולם.

מדריך זה יעזור לכם לנווט בסצנת אוכל הרחוב של העיר ולמצוא את המנות הטובות ביותר שיתאימו לטעמכם.

1. צ'אט – Chaat

בעוד שמקורותיו של הצ'אט שנויים במחלוקת, אין להכחיש שהחטיף הטעים הזה הוא חלק אהוב מהמטבח ההודי.

בין אם זה צ'אטני תמרהינדי חריף או סוו פריך (Sev), צ'אט ידוע בטעמים ובמרקמים התוססים שלו. ולמרות שאתם יכולים למצוא צ'אט בכל רחבי הודו, צ'אט בזאר בקולקטה נחשב לאחד המקומות הטובים ביותר ליהנות מהפינוק הטעים הזה.

צ'אט בזאר, הממוקם באיזור המסעדות ודוכני הרחוב של דרום העיר, מציע מגוון רחב של צ'אטים, החל מהגרסה המסורתית כמו פאני פורי ודאהי ואדה (Dahi Vada) ועד אפשרויות יוצאות דופן יותר כמו צ'יקן טיקה מסאלה צ'אט.

עם הגרסאות המתוקות, חמוצות, מתובלנות והפריכות שלו, צ'אט הוא החטיף המושלם ליהנות ממנו בכל שעה ביום.

אז בפעם הבאה שאתם בקולקטה, לכו ל-Chaat Bazaar לטעום מהקלאסיקה ההודית הזו.

2. לוצ'י-אלו דום – Luchi-Aloo Dum

לוצ'י-אלו דום (Luchi-Aloo Dum) היא מנה בנגלית מסורתית המוגשת בדרך כלל לארוחת הבוקר. המנה מורכבת מלחמים שטוחים מטוגנים (לוצ'י) וקארי תפוחי אדמה (אלו דום). בעוד שבמקומות רבים בעיר ניתן להשיג Luchi-Aloo Dum, ניתן למצוא את הלוצ'י הטובים ביותר ב-Fairlie Place ברובע העסקים המרכזי.

עבור אלה עם תקציב, דוכנים רבים ב-Ballygunje מגישים לוצ'י מצוינים במחירים סבירים.

אפשרות מצוינת נוספת היא Koshe Kosha בגולפארק, שמציעה גרסה טעימה למנה הקלאסית הזו.

לא משנה לאן תלכו, Luchi-Aloo Dum בטוח תהיה ארוחה מענגת ומשביעה.

3. Kathi Rolls

כשזה מגיע לאוכל רחוב, מעט מנות יכולות להתחרות ב-Kathi Rolls. המכונה גם פרנקי או ראפ (Wrap), רול קאת'י הוא חטיף הודי מסורתי המורכב מבשר או ירקות עטופים בלחם שטוח (מעין לאפה כזו).

אמנם ישנן דרכים רבות ושונות להכין רול קאת'י, אבל המנה מוגשת בדרך כלל עם תפוחי אדמה, בצל וביצה ומתובלת בצ'אט מסאלה.

Kathi Rolls עשויות בדרך כלל עם עוף או כבש, אבל אפשרויות צמחוניות רבות זמינות גם כן.

Kusum Rolls ברחוב פארק הוא המקום המושלם להתחיל בו עבור אלה שמחפשים לנסות את אוכל הרחוב הטעים הזה. כאן, המבקרים יכולים ליהנות מ-Kathi Rolls חמות טריות המוכנות לפי הזמנה ולחוות את הטעם האותנטי של המנה ההודית הנצחית הזו.

4. ג'למורי – Jhalmuri

ג'למורי הוא חטיף בנגלי פופולרי העשוי מאורז תפוח, תבלינים ובוטנים.

הוא מוגש בדרך כלל בקונוס עיתון וניתן למצוא אותו ברוב דוכני אוכל הרחוב בקולקטה. למרות שיש הרבה מקומות לקנות ג'למורי, Guru Jhal Muri בביראטי נחשב למקום הטוב ביותר להשיג את הפינוק הטעים הזה. הג'למורי כאן טרי, פריך, ומספק את האיזון המושלם של מתוק, מלוח וחריף. הדוכן מציע גם מגוון חטיפים נוספים, כמו בונדה (קציצת תפוחי אדמה מטוגנים) ואלו צ'אט (סלט תפוחי אדמה).

אז בפעם הבאה שאתם בקולקטה, לכו לביראטי ותנסו את הג'למורי הטעים ב-Guru Jhal Muri.

5. Butter Fish Fry

קולקטה ידועה בתרבות העשירה ובמטבח המגוון שלה, ואחת המנות האהובות בעיר היא דגים מטוגנים בחמאה. המנה עשויה מדגים טריים כבושים בתערובת תבלינים אשר מטוגנים לשלמות.

Golpark crossing הוא המקום המושלם לנסות את המנה הטעימה הזו, שכן באזור יש דוכנים רבים שמוכרים אותה. דגי החמאה Golpark crossing הם ברמה עולמית ובוודאי ישאירו אתכם עם חשק לעוד.

אז אם אתם אי פעם בקולקטה, לכו ל-Golpark crossing לחוויה קולינרית בלתי נשכחת.

6. צ'ורמור – Churmur

צ'ורמור היא מנת אוכל רחוב פופולרית מקולקטה. הוא עשוי עם כדורים מטוגנים של פירה, בצל ותבלינים.

הכדורים מושרים ברוטב חריף עשוי תמרהינדי, פלפל צ'ילי ירוק ותבלינים אחרים. מומלץ ליהנות מצ'ורמור עם חברים או משפחה, מכיוון שהוא נועד לשיתוף.

אם אתם מחפשים את המקום הטוב ביותר ליהנות מהמנה הטעימה הזו, פנו למסעדת קולקטה סטריט פוד בפארק צ'ינר (Chinar Park). כאן תמצאו צ'ורמור אותנטי בסגנון קולקטה שישביע את בלוטות הטעם שלכם.

אז בפעם הבאה שאתם במצב רוח לאוכל רחוב טעים, בדקו את מסעדת Kolkata Street Food Restaurant.

7. Mughlai Parathas

אם אתם מחפשים ארוחה טעימה ודשנה, Mughlai Parathas זו בדיוק המנה בשבילכם.

הלחמים השטוחים הללו ממולאים במילויים שונים, כולל תפוחי אדמה, עוף, כבש ופאניר (מין גבינה הודית). לאחר מכן הם מטוגנים במחבת עד להזהבה ומוגשים עם רטבים שונים.

המקום הטוב ביותר ליהנות מ-Muglai Parathas הוא הבקתה של אנאדי ברחוב באנרג'י (Banerjee Road). האוכל המיוחד הזה מגיש את הלחם הטעים הזה כבר למעלה מ-90 שנה. בנוסף ל-parathas החתימה שלהם, הם מציעים גם מגוון מנות הודיות אחרות.

אז בין אם אתה במצב רוח לארוחת בוקר, צהריים או ערב, הבקתה של אנאדי תספק את התיאבון שלך.

8. Puchkas

Puchkas, הידוע גם בשם golgappas או pani puri, הוא אוכל רחוב הודי פופולרי. מדובר בכדורי בצק קטנים ומטוגנים במילוי מילויים שונים, כמו תפוחי אדמה, חומוס, בצל וצ'אטני תמרהינדי.

פוצ'קות מוגשות בדרך כלל עם תוספת של יוגורט מנטה או צ'אטני תמרהינדי לטבילה.

שוק ורדאן בקולקטה הוא אחד המקומות הטובים ביותר לקנות פוצ'קות. השוק הוא ביתם של כמה דוכני אוכל רחוב, שכל אחד מהם מגיש את המנה הייחודית שלו.

בין אם אתם אוהבים את הפוצ'קות שלכם חריפות או מתוקות, בטוח תמצאו דוכן שיתאים לטעמכם. אז בפעם הבאה שאתם בקולקטה, בקרו בשוק ורדאן ותאכלו את הפוצ'קות הטובות ביותר בעיר!

מחשבות אחרונות על מאכלי הרחוב בקולקטה

אם אי פעם חיפשתם ארוחה טעימה ובמחיר סביר בקולקטה, בדקו את סצנת אוכל הרחוב.

מצ'אט ועד Mughlai Parathas, יש משהו לכולם. ואל תשכחו ליהנות מהחוויה – אכילת אוכל רחוב נועדה לקחת את הזמן ולהתענג על כל ביס!

מתכננים עכשיו את הנסיעה להודו? חושבים איפה להוציא ויזה להודו? עם ויזה פרו מנפיקים ויזה להודו במחיר הזול בישראל.

מלאו עוד היום את טופס הבקשה לויזה להודו ונסייע לכם בכל התהליך.

שתפו עכשיו