קצת שלווה – 5 הפארקים והגנים הטובים בדלהי

פריחה בגן מוגלי בדלהי - ויזה להודו עם ויזה פרו
פריחה בגן מוגלי בדלהי - ויזה להודו עם ויזה פרו

דלהי, מטרופולין הומה עם לב שפועם בסנכרון עם מסורת ומודרניות, מציעה שפע של מפלטים שלווים בין הנופים ההיסטוריים שלה.

עבור אלה שמתכננים לגלות את העיר התוססת הזו, השגת ויזה אלקטרונית להודו מעולם לא הייתה קלה יותר.
עם השירות שלנו בויזה פרו, תוכלו להנפיק ויזה להודו בקלות, בעברית ומבלי לצאת מהבית.

אז לאחר ששמנו בצד את הבירוקרטיה, בואו נמצא קצת שלווה בדלהי.

ברגע שהגענו לכאן, הפארקים השופעים והגנים הבתוליים ממתינים לגלות את קסמם למטיילים. היום, אנחנו יוצאים ללב המרחבים הירוקים של דלהי, שם השלווה והשקט שולטים בתוך הכאוס של העיר הסואנת.

אנחנו מביאים לכם כאן סקירה של חמשת הפארקים והגנים המובילים שמבטיחים הפוגה שלווה מחיי העיר השוקקים.

1. Lodhi Garden

גן לודהי (Lodhi Garden), נווה מדבר מוריק השוכן ליד קבר ספדרג'ונג האייקוני (Safdarjung Tomb) ושוק חאן ההומה, הוא יותר מסתם גן – זה מסע אחורה בזמן.

הגן מהווה את מקום מנוחתם של הקברים העתיקים של השליט סעיד מוחמד שאה ומלך לודי סיקנדר לודי, העומדים כעדות להיסטוריה העשירה של דלהי.

גן רחב ידיים זה, שהוקם בתקופת שלטונו המהולל של לודהי במאה ה-15, הוא שילוב מופתי של השלווה והעוצמה ההיסטורית של הטבע.

כשנכנסים לגן לודהי, הקקופוניה של העיר מתפוגגת לשקט ושלווה, ומוחלפת בציוץ הציפורים המתנגן וברשרוש עצים עתיקי יומין המתנודדים בעדינות בקצב הרוח. המדשאות המתוחזקות בקפידה, הפרחים הפורחים וגופי המים היפים יוצרים אווירה שלווה, ומספקים מפלט נחוץ מההמולה העירונית.

הנפלאות הארכיטקטוניות העתיקות השוכנות בתוך הצמחייה השופעת לא רק מספקות רקע ציורי אלא גם מעוררות תחושת נוסטלגיה, ומובילות את המבקרים לעידן שחלף מן העולם.

הגן הוא מקום מעולה לריצת בוקר, לחובבי יוגה ולמי שמחפש רגע של הרהור ליד המבנים העתיקים. זה לא נדיר לראות צלמים לוכדים את יופייה של הזריחה על רקע צללית הקברים, או אמנים משרטטים את הנוף הציורי. כל פינה ופינה בגן לודהי מספרת סיפור, שמחכה להתגלות.

גן לודהי הוא גם אחד האתרים ברשימה שלנו על הדברים יוצאי הדופן לעשות בדלהי.

הגן פותח את זרועותיו לרווחה מ-6:00 בבוקר עד 19:30 בערב, ומספק למבקרים מספיק זמן לחקור את יופיו ולספוג את האווירה השלווה. לכן, כשאתם מתכננים את מסלול הטיול שלכם בדלהי, הקפידו לתכנן בוקר או ערב בגן לודהי – מקום מפלט שליו המבטיח בריחה שלווה מחיי העיר השוקקים.

קבר ספדרג'ונג השוכן בלב גן לודהי בלדהי
Lodhi Garden – Photo by Tanviechpilani

2. Mughal Gardens / Amrit Udyan

הגנים המוגוליים, המכונים לעתים קרובות "הנשמה" של ארמון הנשיאות, הם חלל עוצר נשימה השוכן בתוך מתחם רשטראפאטי בהוואן. הגנים עוצבו בשנת 1917 על ידי סר אדווין לוטינס הנודע עבור ליידי הארדינג, הגן הוא שילוב מרהיב של סגנונות אדריכליים מוגוליים ובריטיים והוא משתרע על פני 13 דונם.

כשאתם נכנסים לגן המפואר הזה, העיצוב המוקפד, הפרחים הפורחים ותעלות המים הזורמים מעבירים אתכם לעידן של אלגנטיות מלכותית ופאר.

הגנים המוגוליים הם לא רק חגיגה לעיניים; הם התגלמות של מצוינות היסטורית ושל גינון. המדשאות המטופחות בקפידה, המזרקות היפות וביתני השיש עומדים כעדות ליופי הנצחי ולאומנות המדהימה של תקופה שחלפה.

פריסת הגן היא ייצוג יפהפה של סגנון הצ'רבאג המוגולי, עם שילוב הרמוני של אלמנטים עיצוביים. ערוגות הפרחים המסודרות בצורה גיאומטרית, גנים מדורגים ותעלות המים מזכירות את הגנים המפוארים של עידן המוגול, בעוד שהערוגות האירופיות, המדשאות והגדרות מוסיפים נופך של אלגנטיות בריטית לנוף.

כשאתם מטיילים בשדרות השופעות, ניחוח הוורדים הפורחים, ציוץ הציפורים והאווירה השלווה מספקים מפלט שליו מחיי העיר ההומים. הגן מכיל גם אינספור עצי פרי, צמחי מרפא וגן בונסאי שובה לב, מה שמוסיף לאינספור החוויות הממתינות למבקרים.

הגנים המוגוליים הם מקום שבו היסטוריה, ארכיטקטורה וטבע מתאחדים כדי להציע מפלט שליו ממש בלב דלהי. הגן פתוח לציבור בין השעות 9:30 עד 17:00, מה שהופך אותו למקום מושלם עבור אלו המעוניינים לחקור את היופי ההיסטורי והטבעי של דלהי באווירה שלווה.

השם הרשמי של הגנים שונה רשמית לאמרית אודיאן (Amrit Udyan) ב-28 בינואר 2023, במהלך חגיגות 75 שנות עצמאותה של הודו. שינוי השם מסמל אבן דרך משמעותית בהיסטוריה של הודו תוך שמירה על המורשת העשירה והמהות האדריכלית של הגנים.

אמרית אודיאן מול הארמון הנשיאותי בדלהי
Amrit Udyan – Photo by Likhith N.P

3. Sunder Nursery

משתלת סנדר (Sunder Nursery) הוא פארק מורשת מהמאה ה-16 הממוקם ליד קבר הומאיון ההיסטורי, שאף הוא אתר שאסור לפספס בדלהי.

הפארק הוא מרבד חי של היסטוריה, טבע והדר ארכיטקטוני. גן זה, המשתרע על פני 90 דונם, הוא ביתם של שישה אתרי מורשת עולמית, המוסיף קסם היסטורי משמעותי ליופי הטבעי שלו.

כשאתם נכנסים למשתלת סנדר, מקבלים את פניכם שילוב אקלקטי של מונומנטים מהתקופה המוגולית, נופים שופעים ומגוון של חי וצומח שמוסיפים חיים לשרידי העבר.

אחד המאפיינים המרתקים ביותר של משתלת סנדר הוא גן "גן העדן" שלה, המעוטר במזרקת שיש יפה בליבה. גן זה מעוצב בסגנון גן פרסי קלאסי, המציע מפלט שליו למבקרים המחפשים מנוחה בטבע.

הפארק מהווה מקלט למגוון ביולוגי רחב, המארח כמעט 300 זנים שונים של בעלי חיים וצמחים, יחד עם 80 מיני ציפורים ו-40 מיני פרפרים.

המגוון הביולוגי של הפארק לא רק תורם לעושר הסביבתי של דלהי אלא גם משמש כמרכז חינוכי לחובבי טבע ותלמידים.

בכל סוף שבוע, מוקם שוק חקלאים בפארק, המציע תוצרת אורגנית טרייה ומוצרים בעבודת יד, מה שמספק פלטפורמה למסחר בר קיימא ומקומי.

שוק זה מהווה נקודת מפגש לקהילה, בה מתכנסים הזקנים והצעירים, המקומיים והמבקרים כדי לחגוג את מהות החיים האורגניים והקיימות.

הגן פתוח לציבור בין השעות 9:00-16:00, ומציע מספיק זמן לחקור את ההיסטוריה העשירה, היופי הטבעי והתרבות הקהילתית התוססת. בין אם אתם חובבי היסטוריה, חובבי טבע או סתם מחפשים לברוח מהמולת העיר, למשתלת סנדר יש מה להציע לכולם.

גני סנדר המארחים את קבר הומאיון ועוד 5 אתרי מורשת עולמית
Sunder Nursery – Photo by Pulakit Singh

4. Garden of Five Senses

גן חמשת החושים (Garden of Five Senses), הממוקם באזור סעיד-אל-אג'יב (Said-ul-Ajaib), הוא יותר מסתם מפלט ירוק – מדובר בהרפתקה רב-חושית (תרתי-משמע) הממתינה רק לכם.

הרחק מהרעש של העיר, הגן הזה נועד להיות מפלט שבו חושי המישוש, הראייה, הריח, הצליל והטעם מתעוררים וחוגגים. ברגע שאתם נכנסים לגן הזה, אתם מתקבלים על ידי פרץ של צבעים, צלילים ופלטת טקסטורות, כולם מתערבבים בהרמוניה כדי להציע חוויה ייחודית.

כפי שהשם מרמז, גן חמשת החושים מחולק למספר פארקים שונים, שכל אחד מהם מוקדש לגירוי אחד או יותר מהחושים שלך. הגן הוא שילוב מרתק של יופי טבעי, מורשת תרבותית ונפלאות ארכיטקטוניות.

אזור המוגול באג, עם חבצלות המים ומפלי המים הנוצצים שלו, מזכיר את הגנים המוגוליים הגדולים של פעם. הפסלים העכשוויים, גילופי הסלע והעיצובים השונים הפזורים על פני הגן מציגים את הכישרון האמנותי ואת העושר התרבותי של האזור.

אחד משיאי הגן הוא פארק האנרגיה הסולארית, קריצה לחיים בר קיימא ומיזם חינוכי המאפשר למבקרים ללמוד על אנרגיה מתחדשת.

האמפיתיאטרון, לעומת זאת, הוא מרכז של אירועי תרבות, ערבים מוזיקליים ומופעי תיאטרון, המביאים לחיים רוח קהילתית תוססת בתוך הסביבה השלווה.

הגן מתהדר גם במתחם אוכל גדול ומקסים, שבו בלוטות הטעם שלכם יכולות לצאת למסע קולינרי בעקבות הטעמים המגוונים של הודו. ממעדנים מסורתיים ועד למטבח עכשווי, מגוון המסעדות מציע הרפתקה גסטרונומית המשלימה את החקר החושי שהגן מבטיח.

גן חמשת החושים הוא לא רק מקום להירגע, אלא מקום שבו מתכנסים טבע, תרבות וקהילה כדי להציע חוויה בריאה. הגן הזה, פתוח מהבוקר עד בין הערביים, מזמין אתכם לקחת פסק זמן מהיומיומי, לחקור, ללמוד ולעסוק בטבע ובתרבות באופן שמשאיר אתכם מועשרים ומתחדשים.

  • עלות הכניסה לפארק35 לאדם

5. Nehru Park

פארק נהרו, משתרע על פני 85 דונם, הוא יותר מסתם מפלט ירוק בלב דלהי – הוא גם מחווה לראש הממשלה הראשון של הודו, פנדיט נהרו, שחזונו זרע את זרעי הודו המודרנית.

פארק נהרו, שהוקם ב-1969, היה מאז עד לנרטיבים המתפתחים של בירת הודו.

כשנכנסים אל נווה המדבר המוריק הזה, הקקופוניה של העיר מתפוגגת, ומוחלפת ברשרוש העלים ובלחישות הרכות של הבריזה. השבילים המתוחזקים היטב מזמינים אתכם לשיטוט נינוח מתחת לחופת העצים, כל צעד מוביל אתכם הלאה אל חיבוק הטבע.

הפארק משמש גם כמרכז של תרבות. פסטיבל הג'אז השנתי הוא אירוע מצופה שהופך את הפארק לכור היתוך של ביטויים מוזיקליים. חובבי מוזיקה מרחבי העיר מתכנסים לכאן כדי לחגוג את השפה האוניברסלית של המוזיקה בתוך סביבה טבעית הרמונית.

ביום רגיל, אתם עלולים להיתקל בהופעות מוזיקליות מאולתרות או בקבוצה של חובבי יוגה שתמצא את האיזון הפנימי שלה תחת שמש הבוקר. הפארק מארח גם אירועי תרבות וקונצרטים נוספים, מה שהופך אותו למוקד אמנותי בעיר.

הנשמה של פארק נהרו היא בפשטותו וביכולתו להציע נחמה, בידור ומגע של תרבות במקום אחד. הפארק פתוח כל יום בין השעות 5:00-21:00, ומקבל בברכה את כל מי שמחפש מפלט שליו, מגע של טבע או חגיגה תרבותית לחושים.

שלווה מחבקת – מסכמים את הטיול בטבע

כשאנחנו מסיימים את המסע שלנו דרך הנופים השופעים והגנים ההיסטוריים של דלהי, נראה שהמרחבים הירוקים של העיר הם לא רק צמחייה ובעלי חיים. הם עדות חיה להיסטוריה העשירה של דלהי, לתוססת התרבותית ולרוח הבלתי ניתנת לשליטה של שימור.

כל גן ופארק שחקרנו מכילים סיפור ייחודי, קסם מובהק והבטחה של שלווה בתוך ההמולה העירונית.

בין אם אתם חובבי היסטוריה שסופגים את העבר בצילם של מונומנטים עתיקים, חובבי טבע המתענגים על היופי של פרחים ועלים מרשרשים, לפארקים והגנים של דלהי יש משהו להציע לכולם.

שתפו עכשיו